Carina

Lördag

Kategori: Allmänt

I fredags kom Bella hem med Sara i släptåg. Det blev Tacopaj på kvällen. Blir det ofta när barnen kommer hem. Deras favorit. Och Stefan och jag tycker ju inte heller att det smakar bajs så gärna för oss. Tjejerna hade förberett en del så när vi väl kom hem efter att ha handlat så gick det rätt fort att få ihop maten. Sen blev det "Så ska det låta "och sen somnade jag nog för jag minns inget mer.

I lördags hoppade jag upp med tuppen strax efter åtta, åt lite frukost och åkte iväg till Broby. Det var städdag och tänkte att jag borde nog ställa upp för föreningen. Räfsade en del löv på festplatsen, drack lite kaffe och satte ihop en dynlåda innan jag tyckte att den insatsen fick räcka och jag åkte hemmåt.
              
                              

Tog det rätt lugnt på eftermiddagen med lite småplock inomhus. Det var inga sköna vindar utomhus. Huset fylldes på med fler tjejer och Stefan och jag åkte iväg till Nyköping för att äta och gå på bio. När vi var nästan framme i Nyköping kom vi på att vi glömt godis och dricka hemma så det blev att handla nytt.


Som vanligt åt vi på  . Gillar deras mat och så är det bra för Stefan kan få äta sin Pizza medan jag kan mumsa på Souvlaki. Och billigt är det också. Sen gick vi vidare till bion. Inte så långt att gå eftersom biografen ligger på andra sidan gatan men vi hade tid över så vi hann gå ett varv runt på stan först. Burr vad kallt det var.

Det här var filmen vi såg.

Alla som sett den tycker att den är jättebra men jag vet inte. Jo den var nog bra, var nog snarare så att jag min sömntuta, inte ska gå på en film som är drygt 2 och en halv timme lång och som börjar klockan åtta. Hade ju jämt göra att hålla mig vaken och tror att jag missade vissa korta små bitar.

Fast filmen har gått så pass länge var det fullt på bion eller näst intill iaf. Det är verkligen en publikmanet.

Väl hemma så gick jag och la mig ganska så omgående. Somnade gott trots de 5 tjejerna på våningen ovanför. När Stefan la sig vaknade jag till och hade svårt att somna om. Det var nått "klickande" ljud där uppe som förstärkes i vårt sovrum. Hasade mig upp för trappan och där pågår nånting som jag vill likna med dragshow. 2 av pojkflickorna utstyrda i löshår, klänning och högklackat utförde nån slags dans. Jag var för trött för att riktigt se hur de såg ut men de var säkert vackra.Och roligt hade de ju. Det var klackarna som åstakom ljudet. Vi kom överens om att de fick dansa på mattan och inte direkt på trägolvet. Sen hade jag svårt att koppla av och somnade inte riktigt förrän fram på småtimmarna. Det blev att ta sovmorgon.
Kommentera inlägget här: