Carina

Påsken

Kategori: Allmänt

Här kommer ett sammandrag av påskhelgen.
I fredags påbörjade jag som jag tidiagre nämnt projekt målning. Det har inneburit att det är kaos i köket vilket i sin tur gjort mig stressad. Vill ju egentligen ha lite fint när det är helg.

Här kommer en förebild på vårt BLÅ kök



Nu har i alla fall en del blivit vitt. det är inte så lätt som man tror att få det snyggt men skam den som ger sig. Så här såg det ut efter 1 strykning.



Nu är även alla lådor bortplockade och det runtom målat med vitt en gång.

Har bestämt att måla det vita på den andra bänken också innan jag börjar med luckorna så dom BLÅ luckorna och lådorna kommer att komma tillbaka ett tag.

Som tur är har det varit fint väder och jag har varit ute den mesta av tiden. Varje dag utom idag har vi ätit frukost ute. Inget fel på utsikten. Det har blivit lite gränare på gärdet för varje dag.



Molly var med också.



I solen var det riktigt gassigt och Stefan passade på att sola benen och baksidan på armarna.



På lördagen var vi bortbjudna på påskmiddag hos svärmor. Det var mums.
På söndagen gjorde vi vår egna lilla påskbuffé. Det var gott det också. Jag åt alldeles för mycket båda dagarna.



Idag har vi räfsat klart hela sora gräsmattan och längs med häcken. Nå återstår bara det på andra sidan huset och andra sidan vägen. Puh! Tur att man tycker det är skönt att vara ute. Men jag är egentligen mer sugen på att anlägga min nya rabatt som jag funderat på i ett år nu snart.

Det har inte blivit så många promenader som jag tänkte i helgen men har ursäktat det med att jag istället slitit flera timmar i trädgården.

Nu ska jag gå och duscha av mig allt damm och jord och sen krypa till sängs så jag är redo för en ny arbetsvecka.

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2009-04-13 | 22:59:57
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    JAG FICK NORSK PÅSKMAT. det var inge vidare

    jag vill hjälpa till att måla! kanske kommer hem i helgen

  • Anonym säger:
    2009-04-14 | 10:45:20

    Vad fint du får och vad bra du är som tar dig för med såna stora projekt.

    Tog det sista fotot med bara ben i går kväll, va?

    Kram

  • Carina säger:
    2009-04-14 | 11:01:11
    Bloggadress: http://justmintoo.blogg.se/

    Vet inte vem du är som skriver. Nej det med bara ben var faktiskt fredag eftermiddag.

  • Lina säger:
    2009-04-16 | 06:25:21
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    Men oj sicken skillnad. Åh va kul! Ska allt blått målas vitt, eller vad är planerna? nyfiken



    kram

Kommentera inlägget här: