Carina

Undantagstillstånd

Kategori: Allmänt

Här hemma råder undantagstillstånd. I alla fall i köket. Har äntligen påbörjat projektet med att måla om köksskåpen. Det kommer nog att ta rätt lång tid innan allt är klart men det får bli lite i taget. Just nu är två skåpstommar målade 1gång. Tycker det är svårt att få lagom mycket färg så att det flyter ut bra men inte börjar rinna.Har konstaterat att jag kommer att måla luckorna liggande. Det tar lite längre tid eftersom jag bara kan målaen sida i taget men då slipper jag problemet med färg som rinner.
Har också målat en provskiva med den färg som är tänkt att ha på luckorna. Tror det blir bra men så ljust mot tidigare. Får väl ha solglasögon på sig.
Har tagit lite förebilder menväntar med att lägga upp dom.

Idag har det varit så himla härligt vårväder så det lockade mycket att vara ute. Har klippt häcken, eller det som förhoppningsvis ska bli en häck och så räfsat en bit till. Har också hunnit med, eller tagit mig tid till, att sitta en stund i solen.Frukost och fika ute. Sä SKÖNT!

KOMMENTARER:

  • bellsissisisisisbub säger:
    2009-04-11 | 20:35:44
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    ÅÅH! bra mamii! spännande. hoppas det är klart tills jag kommer hem (troligen nästa helg)

    här i nattavaara har det varit dåligt väder hela veckan. var lite sol i måndags bara. annars har det varit typ dimma och grått hela tiden ) : är lite besviken! längtar hem till mitt älskade sörmland <3

Kommentera inlägget här: