Carina

I gång

Kategori: Motion

Idag var jag på ett lunchpass på Friskis o Svettis. Step-up. Det var nog c:a 10 år sen jag var på ett brädpass. Har provat på lite någon gång men inget riktigt.




Och det var kul! Och det var svettigt! Kommer garanterat att gå fler gånger bara jag kommer ifrån jobbet. Det försvinner ju ändå en timme extra. Måste ju ta mig till och från lokalen, dusch och äta lunch också. Br i alla fall att tjifen uppmuntrar till motion och rörelse. Ingen som tittar snett om man pyser iväg för att träna.

Och ikväll har jag försökt köra igenom hela gympapasset som jag ska hålla i i Bettna på tisdagar. Kan ju inte säga att det sitter och det blir nog en del ändringar under tiden men som tur är så har jag så tacksamma medgympare där, så vi arbetar säkert fram nåt bra med tiden. Skulle det visa sig att det inte alls funkar så får vi väl ta förra programmet. Det var uppskattat.

Så nu känns det som om jag är igång. Finns bara tiden så ska jag också försöka gå till gymmet en gång i veckan. Känner att jag behöver styrkan, gjorde lite ont i högra knät när jag skulle upp på brädan.

Och så är det min högra fot som inte vill vara med riktigt. Vet inte riktigt vad det är men det känns inte helt bra. Helst vill jag bara förtränga det men det går inte rikitigt. Ska leta fram lite Naproxen nu och knapra i mig så får vi hoppas att den blir bättre. Funderar också starkt på att prova ut skoinlägg. Någon som vet vart man vänder sig? Måste man ha remiss från Vårdcentralen först. Tycker det dår med VC är så krångligt eftersom jag egentligen hör till Flen men där är jag ju aldrig. Ska jag skriva över mig till nån VC i Nyköping? Nån gång har jag fått gå till den som är i samma byggnad som jag jobbar men vill helst inte gå dit av div orsaker.

Nu ska jag bränna skivan med musik till morgondagen. Håll tummarna att det går bra!

Kommentera inlägget här: