Carina

Österrike del 8 - Rofanspitze

Kategori: Semester -09

Idag åkte vi till Aschensee (mitt önskemål). Vi tog bergbanan upp och sen började vi gå. Det var så otroligt vackert hela vägen. Vädret kom och gick, dvs molnen kom och gick. Ena stunden var det klart för att nästa vara molnigt.


Det kom också lite regn och var det snö eller underkylt regn. Uppe på toppen Rofenspitze var det ingen värme direkt och det blåste kallt. Jag saknade mina vantar. Vi hittade en plats i lä och där satt vi omkring 1 timme och njöt. Solen värmde på ordentligt ett tag. Vi fick sällskap av en fågel som tiggde bröd men limpa var ingen höjdare, kakbitar däremot fångade den glatt när vi kastade till honom/henne.

Vägen tillbaka gick en lite annan runda och det var en bedårande utsikt. Så j-la fint. Bitvis var det en rätt smal kam vi gick på, och jag med min svindel. Det var en ganska tuff vandring för oss, totalt 5 timmar. Men så skön. Har stretchat mina ben men gissar att dom känns rätt stumma imorgon.

Det blev rätt många bilder härifrån. Det var ju bara så bedårande vackert. Bildregn kommer i separat inlägg


Just ja, vi såg också några murmeldjur. Rätt söta varelser.


Till middag blev det nån soppa, Spagetti o köttförssås till Stefan och typ nåt pepparrotskött för mig med spenat till. Som efterrätt var det fruktbuffé.


På kvällen var hela stora blåsorkestern här och tutilutade. Jag gick ner och tittade en stund medans Stefan satte sig vid datorn. Upptäckte också att det finns en dator i foajen som man kan använda. Lämnade några avtryck där innan jag återvände till Stefan.


Kommer nog att sova gott i natt och hoppas jag kommer ur sängen imorgon.

Kommentera inlägget här: