Carina

Pubkväll

Kategori: Allmänt

Idag är det en nästan vanlig lördag. Stefan dammsuger, jag har förberett maten och tagit hand om en del tvätt. Om det torkar upp i gräset efter nattens 35 mm regn så får jag nog klippa gräset också

Jag ska hjälpa Bella att få ihop sina grejor (hon har lite svårt för att organisera packning) för imorgon åker hon iväg till skolan och internatet igen. Jag är väldigt glad att hon bestämt sig för att fortsätta med skolan. Hoppas det ska gå bra för henne.

Sen ikväll ska vi iväg på pub-kväll i Björkviks folkets park. Vi har fått biljetter av mamma (som hon vunnit) annars hade det väl aldrig blivit av. Vi sitter ju mest hemma i soffan och pyser framför TV:n. Det ska i alla fall bli kul. Jag har tänkt att jag ska försöka få dansa en del också. Men Stefan är ju inte så dansant så jag får väl bju upp nån annan.

Det är John D som ska spela varvat med 3CB. De sistnämnda har jag ingen aning om vilka de är men John D har jag hört för några år sen och han var jättebra. Irländs musik på sin fiol.


John D med sin fiol (bild från Katrineholms- Kuriren)

Bella har lovat att vara chafför och skjutsa oss dit och hem så att vi kan ta oss lite spirituosa både innan och där.
Kommentera inlägget här: