Carina

2:a advent

Kategori: Allmänt


2:a ljuset brinner

Julen närmar sig med stormsteg. Idag ska jag bara ta det lugnt. Har bara en sak jag SKA göra och det är att byta gardiner i farstun. Satte upp några med tuppar på till påsk och dom hänger fortfarande kvar. Nu blir det dom tråkiga trådgardinerna som satt där innan. Skulle vilja ha nya men det får bli en annan gång.

Har förlikat mig med tanken att det inte kommer att bli ordning här till jul. I köket hänger blommiga sommargardiner och köksluckor är nedplockade för målning. Av dom som är på plats så är det blandat blå och grågröna. Men det lär ju bli jul ändå.

Skidskytte idag också. Jag håller tummarna för svenskarna. Skidskytte är det enda i sportväg som jag tittar på, på TV.

Och så ska jag försöka komma iväg på en promenad. Hoppas att det slutar regna. Jag behöver verkligen frisk luft, ljus och framför allt röra på mig. Det har blivit dåligt med alltihop av det sista tiden. Plus för mycket mat och godsaker.

Kommentera inlägget här: