Carina

BURR

Kategori: Allmänt

Idag var det kallt. Termometern visade på -16,6 när jag gick upp. OCh på vägen var det som kallast -21. Inne var det också lite kyligt. Känns om om elpatronen inte riktigt klarar av att hålla värmen fast den står och går hela tiden.


Nästan fullmåne

Men nu har vi eldat på i panna och kakelugnar så det är varmt och skönt. Lite mysigt också när det knäpper i vedträna.


Genom frostigt glas

Tog en promenad ner till sjön för att njuta av det fantastiska vintervädret och för att kolla isen. Det blev senare än jag tänkt så solen var p väg ner men det var väldigt vackert. Lite kallt om kinderna men annars skönt.


Fin solnedgång. (det var inte så mörkt som det ser ut som)

Det blir skridskor imorgon. Isen är inte optimal men det ska nog gå om man är försiktig. Och försiktig är jag när det gäller skridskor. Jag är urkass på att åka men vill ändå göra det trots att det dessutom gör så himla ont i fötterna.


i morgon ska ni få komma ut p isen

Nu ska jag fixa till nyårets efterätt. Det ska bli chokladglasstårta. Ett nytt recept som jag ska prova. Har redan gjort halva arbetet med botten som har gräddats och kallnat. Nu ska jag vispa grädde och blanda den med smält vit choklad sen ska den in i frysen. Lovar återkomma med ett uttalande om resultatet.

KOMMENTARER:

  • Izabella säger:
    2009-12-30 | 21:01:13
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    JAG VILL OCKSÅ HA CHOKLAD TÅRTA!!

    JAG VILL OCKSÅ ÅKA SKRIDSKOR PÅ VÅRT HAV!!

Kommentera inlägget här: