Carina

Ge blod

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort en stor insats och lämnat blod. Det behövdes sa Ewa som fixade det hela, det har gått åt väldigt mycket blod sista tiden och blodbanken behöver fyllas på. Hon berättade också att jag är A positiv och det var särskilt den gruppen som det var dåligt i lager med. Nu är det ju så att man inte får lämna oftare än 3 ggr/år (4 ggr för män) och jag brukar alltid dra mitt strå till stacken.

Roligt och höra att man är positiv, tycke rmest jag gnäller hela tiden.




I övrigt är det (som vanligt) jobb som gäller. Tog mig ju sovmorgon idag och var inte på jobbet förrän kvart i åtta. Men nu får jag jobba hemma ikväll. Det är några fel på en ritning som jag måste hitta på och rätta till. Det kan gå på en kvart men det kan också ta några timmar. Jag hoppas att jag är klar till åtta för då vill jag sätta mig i soffan. Sen strax efter nio tänkte jag krypa under täcket så jag kan vara tidig på jobbet imorgon. Börjar hellre tidigt och åker hem skapligt.

Stefan jobbar kväll den här veckan så i söndags kväll när jag sa God natt så svarade han -God natt! Vi ses på fredag kväll! Fast vi väcker varandra och säger hej resp hejdå.

Just nu, samtidigt som jag skriver äter jag en portion korvstroganoff och ris som jag hittade i frysen. Har inte hunnit eller orkat laga mat den sista tiden och saknar det. Vill ju göra lax i ugnen med potatismos. Men Stefan har gräddat pannkakor som jag får med i matlådan imorgon.

Nej, dags att börja jobba nu!

Många har ju ord son dom använder lite väl frekvent och jag har ibland funderat på vad jag kan ha för sånt ord. Nuj när jag skriver har jag kommit på att det är LITE. 'Har raderat flera lite nu när jag läste igenom.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2009-12-09 | 21:16:11

    Verkligen snygg design. kollat om det fanns nåt köksprojekt för visnind men inte.

    Var rädd om dig, jobba inte för mkt. (verkar svårt i dessa tider, dom som har jobb jobbar jobbar lätt för mkt och dom som inte har får inget)

    Lätt att vara lite xtra gnällig i detta sura "lovikaväder"

  • Izabella säger:
    2009-12-10 | 14:56:16
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    ta en renskavsmacka! :D dom är så goda

Kommentera inlägget här: