Carina

Jobb, film, bok

Kategori: Allmänt

Blev 7 timmar på jobbet idag. Och då snackar vi effektiva timmar. Tog uppehåll för lite lunch och en kort kaffepaus. Hela den här veckan har varit helt crazy. Jag har jobbat som en liten dåre 10-11 timmar varje dag utom torsdag då det fick räcka med 7. Var helt enkelt tvungen att ladda om lite.

Nu ikväll blev det en Johan Falk-film. Tror den hette "Lockbetet". Den var väl OK men jag gillade inte riktigt utgången av det hela. Sen har vi tittat på "Robinson" (men missade början). Måste erkänna att jag inte riktigt har fått grepp om människor och lagen. Är kanske inte riktigt engagerad.

Nu ska jag lägga in en ny bok i min Ipod. Vet inte riktigt vad det kommer att bli. Jo det blir nog "Smuts" av Katarina Wennstam. Någon som har läst/lyssnat på den? 
 

Lägger nog in en eller två relaxskivor också. Känner att jag måste ha något lugnande i huvudet. När vi åkte hem idag satt jag i baksätet och RIX FM skvalade i mina öron. Det kom någon diskodunkande musik och jag kände att jag inte klarade av det så jag bad Stefan sänka eller eventuellt byta till Lugna Favoriter. OJ! Det skulle jag inte ha gjort. Fick då höra att han brukade minsann få stå ut med både det ena och det andra. Men hallå - ursäkta att inte du kan säga ifrån då. Man har ju alltid ett val, säga ifrån eller lida i tysthet.

Nu har jag försökt att lägga in "Smuts" på Ipoden men det funkade inte så det får bli nån annan bok. Hade lagt in den på hårddisken och filerna är skyddade på nåt sätt så de kan inte konverteras till det format som Ipod använder. Skulle ha rippat den direkt till iTunes men man lär av sina misstag.

Får bli "Svinhugg" av Marianne Cedervall istället. Den verkar iaf fungera. Sen ska jag krypa ner i sängen lyssna en eller två minuter och sen sover jag nog.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: