Carina

Julstök

Kategori: Inne

Idag har det stökats inför julen. Bella undrade om vi inte skulle städa istället för att stöka. Fast det känns verkligen som att det bara blir stökigare innan allt är klart. Och allt tar längre till än vad jag tror. Fast jag har ju inte stressat heller direkt och en del har det allt blivit gjort.

Jag hämtade Bella från  Forssjö där hon sovit inatt och hon tog verkligen sovmorgon så det blev inte förrän på eftermiddan.
Sen gick vi ut och hämtade enris som vi har i krukor i trappen. Så har vi klätt granen och tagit fram några juldukar och tomtar. Det blir inte så mycket men lite vill vi ha.

(För)klädd gran

Sen tog jag tag i projektet pepparkakshus. Konstaterade och konstruktören (jag) inte har tagit hänsyn till att byggmaterialet är tjockare än pappersmallen. Varje år tänker jag att jag måste justera delarna men det blir ändå inte av. Det gick riktigt bra att få ihop det ändå och jag brände mig inte en enda gång. Så ställer jag det på en bricka för att se om det får plats. Sen ska jag flytta på det igen för att lägga under lite bomull och vad händer. Huset ramlar ihop som ett korthus. Då försvann all min lust till att fortsätta göra nånting. Nu ligger det i en hög och kanske monterar jag ihop det imorgon.


Havererat pepparkakshus

Vi lekte lite med tomtebloss. Jag fick hålla medan Bella fotade. Hon redigerade lite i photoshop och så gav hon mig en liten lektion i en sak jag undrat över. Menjag har inte praktiserat det än. Ska göra det när jag känner att jag har mer energi.


Växer aldrig ifrån tomtebloss

KOMMENTARER:

  • Izabella säger:
    2009-12-24 | 01:42:26
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    Den där tomebloss bilden är ju faktiskt oredeigerad :p

Kommentera inlägget här: