Carina

Ler

Kategori: Allmänt

Kom på mig själv med att ha ett stort leende när jag åkte från jobbet. Idag blev det bara 9 timmars arbete och en hel timmes lunch när jag lämnade bygganden och åt på restaurangskolan. Och imorgon tar jag sovmorgon och är inte på jobbet förrän 7-7.30. Efter sista veckan kaotiska arbetsbörda var det samma känsla som när man går på 4 veckors semester. Vansinnigt?

Kände mig så glad och fri så att efter att ha tankat stannade jag till på ICA och köpte, julpapper, etiketter, julkort och frimärken. Ibland kan man glädjas åt det lilla.

Nu ska jag se till att få lite mat i magen och sen ikväll blir det jympa. Ska bli skönt att röra på sig. Har i stort sett inte gått mer än till och från bilen sista dagarna. Och då står den 2 m från huset. OK lite längre till parkeringen på jobbet.

Har kännt mig rätt gnällig sista tiden. Tycker att de flesta verkar trötta och är less på allt gråväder. Och så har jag beklagat mig över allt arbete och advents- och julgrejer som ska fram. Men egentligen är jag rätt nöjd över livet. Jag har ett jobb som jag trivs väldigt bra med, en underbara sambo (även om jag klagar lite på honom ibland) som är fantastisk. Bella verkar må bra och vara rätt nöjd med tillvaron. Något som betyder väldigt mycket för en mamma. Den jobbiga hösten för 2 år sen som var fylld med ängslan och oro känns långt borta. Även Stefans tjejer verkar hitta rätt. Vad tusan ska jag klaga på. Får bli vädret och så viljan att göra mer än vad jag orkar/hinner med.


Många ljus blir det!

Kommentera inlägget här: