Carina

Min jul

Kategori: Allmänt

Julafton spenderades hos farmor och farfar. Alla barn och barnbarn var där (fast en del kom senare, andra åkte tidigare). De har inte så stor plats men stora hjärtan och fast det blir trångt och lite långsamt emellanåt så är alla glad och förväntasfulla. Inget tjivandes.

Som vanligt bjöds på ett gott julbord och det är helt galet vad man moffar i sig. knappt är maten borta förrän man går lös på godiset. Sen blir det lite mat igen och Ris a la Malta. Det lägger sig som ett lock längst upp.

I år hade vi en ny liten kusin med. Sandra 12 dagar gammal. Hon vandrade från famn till famn och sov sig igenom hela tillställningen. Ett väldigt sött och snällt barn.






På juldagen åkte jag, Stefan och Bella till mormor och morfar. Där bjöds på smörgåstårta. Ett gott avbräck från julmaten. Vi lyckades klämma nästan hela, förutom en liten bit som Bella fick med sig hem. 10-12 port och vi var 5! Så vi behövde inte vara hungriga den dagen heller. På kvällen blev det ost och vin. Ja ghade fått en låda med ostar och kex från jobbet och nu var det dags att provsmaka. Jag är ju helt galen i ost och gick lös.

Hela helgen har jag varit smått förkyld och idag känns det värst. Snorar som en besatt och en stor förpackning pappersnäsdukar hade inte varit nån dum julklapp. Istället fick jag:


En liten extern hårddisk som inte behöver ha någon extern strömkälla utan bara kopplas till dator. Jag har nu fört över allt till den samtidigt som jag har rensat upp och organiserat om. Nu ska det minnsan bli ordning på grejerna.


Scrub, duschgele och body lotion som luktar jättegott. Har scrubbat och smörjt mig nu och det var väldigt skönt.


Flickan som lekte med elden. Har sett den på bio men vill ha filmerna även på DVD. Tittar nog på den senare idag.


En fin ljuslykta och blockljus.

En sån mojäng som man strimlar bl a citrusskal med. Har provat men inte fått till det. (Bild saknas)


Farmor hade ordnat fina grisar som bar på pengar till alla barn+ respektive och alla barnbarn.

Från mina föräldrar fick jag också pengar insatta på kontot.

Tack alla för fina klappar och en fin jul.

KOMMENTARER:

  • Sara - En dalkulla i Österrike säger:
    2009-12-26 | 15:29:25
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Hehe ja de är den nya tången jag använt :) tar lite tid att fixa håret, men de blir ju sååå fint hihi.



    Hihi tack :D men Zamme kommer alltid vara sötast :D

Kommentera inlägget här: