Carina

Nyårsafton

Kategori: Allmänt

Idag är det nyårsafton. Undrar vart det här året tog vägen. Och varför är man så förväntasfull inför det kommande året just vid nyår. Förhoppningsvis har man ju flera år framför sig varje dag.


Jag tänker idag de på föräldrar, ev syskon och vänner till den flicka som igår morse blev så brutalt mördad i närheten av Göteborg. Vilken nyårsafton får dom fira i sorg och förtvivlan. Hatar allt våld som finns ute runt omkring oss.

Själv ska jag fira i lugn och ro med min Stefan här hemma. Och jag är verkligen glad över att vi bestämde oss för att vara själva. Inte bjuda hit några eller åka iväg nånstans. Kanske tycker ni jag är tråkig men just nu behöver jag lugnet känner jag. Det blir nog ungefär som en vanlig kväll men med några undantag. Vi ska äta en nyårsmeny med förätt, varmrätt och efterrätt. Och så hoppas jag att vi inte hamnar vid varsin dator eller att någon somnar i soffan utan att vi umgås mer än vi gör en vanlig kväll.

Nu ska jag tända pannan för det är kallt idag också sen ska jag börja förbereda maten så att inte allt måste göras ikväll.

KOMMENTARER:

  • emina -konst & kreativitet- säger:
    2009-12-31 | 12:17:53
    Bloggadress: http://eminacreations.blogg.se/

    fina blommor!

    Svar; ja visst är det fint ute nu! men kallt kallt!

Kommentera inlägget här: