Carina

Summering

Kategori: Allmänt

Den här veckan har det inte funnit tid o ork för att blogga.Och det har hänt mycket men tror ni kameran varit med? Icke sa Nicke.

I måndags var det tandläkaren. Lagade en tand och drog ut en annan. Tur att det inte var samma i alla fall. Tittade upp till mamma o pappa en snabbis efter tandläkaren. Lämnade också julklappar till kottarna som min syster ska förmedla.

Därefter åkte jag dirket till Grötkvällen i Broby. Föreningen bjuder alla som gjort en insats under året på gröt o skinkmacka. Jag kom lite sent men eftersom jag inte ens fick dricka vatten så gjorde det inte så mycket. Jag fick motta ett kuvert med en slant i, som tack för min insats med jympan. Fick en hel del jubel när mitt namn ropades upp. Är ju alltid kul att känna sig uppskattad.

I tisdags var vi och grattade Stefans pappa som hade fyllt år i helgen (när vi var i Sigtuna). Jag smet iväg och hälsade på bebisen. OJ så  liten hon var. 3 dagar gammal och med en födelsevikt på 2700 och 48 lång. Klänningen och strumpbyxorna i storlek 56 som jag köpt till henne såg väldigt stora ut. Typiskt nog låg kameran kvar i bilen. Får ta bilder på julen istället.

Sen var det avslutning på jympan. Vi skippade det vanliga programmet och körde lite lekar istället. Verkade vara uppskattat. Därefter blev det frukt o juice. Tyvärr var vi inte så många, tror att det berodde på all snö som kommit ner.

Onsdag= hemmakväll. Stefan är hemma och är sjuk. Kom sent hem efter att ha handlat lite julklappar.  Lagar mat, gör en pepparkaksdeg och plockar lite innan jag stupar i säng.

På torsdagen är det snöstorm. Det toksnöar hela dagen, mer i Nyköping än här hemma. Handlar efter jobbet och sen direkt iväg till träningen. Jag är skittrött och hade det inte varit terminsavslutning även här, så hade jag aldrig åkt.

Nu är det äntligen fredag. Så underbart skönt. Vi har tittat på "Tillbaka till framtiden III" och "På spåret". Sen har jag färgat marsipan som vi ska ha imorgon när vi gör julgodis. Ska försöka ta lite bilder då.

Dåligt med bilder här men istället så lägger jag upp en liten dans som Stefan och jag genomför i nästa inlägg. Det vill jag lova, är något att se fram emot.
Kommentera inlägget här: