Carina

Vilken dag!!

Kategori: Allmänt

Kom till slut iväg mot Katrineholm, senare än jag tänkt. Stannar i Ingvaldstorp för att köpa en en blomma till mamma o pappa. Beslutångesten är stor men fastnar till slut på ett arangemang med amaryllis som snittblomma. När jag är där inser jag att jag glömt inköpslistan hemma men det får gå ändå, har varken tid eller lust att vända om.

Är i Katrineholm 20 minuter innan Bellas tåg ska komma. Rusar in på Axelssons och provar ett antal kjolar av vilka jag väljer en. Hinner också prova en kofta och "kastar med" en annan tröja som är snygg men är lite fundersam om halsen. Lite halvkrage på den. (Har ännu inte bestämt mig om jag ska lämna tillbaka den. Ska prova i lugn och ro imorgon). När jag betalt och ska kolla klockan så ser jag att Bella är fast i Hälleforsnäs och vet inte mer. Traskar runt på stan och kikar på lite ditten och datten och inget händer. Bella är fortfarande i Hälleforsnäs och väntar på att bussas vidare.

Så jag går till mamma och pappa. Hinner prata med dom ett tag innan min syster med man dyker upp. Då ringer Bella och berättar att hon är på väg. Inte med buss utan med nästa tåg. Går iväg för att möta henne. Trött och frusen kommer hon 2,5 timme senare än vad hon skulle ha gjort.

Nu blir det glögg, gröt och skinkmacka och en massa prat. Pappa är vid gott humör fast jag vet att han är väldigt trött och har det jobbigt med andning och hosta. Bella blir hämtad av en kompis, där hon också ska sova inatt. Min syster och jag tar hand om disken trots mammas protester. Sen är det dags för kaffe men då inser jag att klockan är över åtta och affären stänger nio så jag säger hejdå och åker och handlar. Har väl aldrig handlat så snabbt. Hittar Leksands julknäcke som mamma sagt var så gott men slut i deras affär såj ag köper ett paket till dom också.

På vägen måste jag tanka. Nu har temperaturen stigit men istället har det börjat blåsa och snöa. Åker och lämnar brödet och tar en mugg kaffe nu istället. Sen bär det hemmåt. Nu snöar det ordentligt och ALLT är vitt. Som tur är så är det nästan ingen trafik och jag håller mig mitt i mitten av vägen. Djuren håller sig också undan.

Nu har jag plockat in maten, tänt pannan och snart kommer Stefan hem. Eller han är hemma nu ser jag när jag titttar ut genom fönstret.

God natt!

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2009-12-23 | 09:55:38

    Känns som du haft en fullspäckad dag. Vad brukar det kallas ...... julstress? Ta det nu lugnt och njut av din ledighet.Kram på dig!

Kommentera inlägget här: