Carina

Kontrollbesiktning

Kategori: Allmänt

Igår var jag för första gången i mitt liv hos kiropraktorn. Inte för att jag har några problem men tjifen bjöd oss anställda på en genomgång i förebyggande syfte. Visste ju inte vad det skulle handla om men fick svara på en del frågor om mig själv och ev tidigare skador och sjukdomar. Så blev det koll av puls, blodtryck och lungor. Emelie som hon heter, kiropraktorn, tyckte mitt hjärta slog väldigt lugnt och fint och jämförde mig med Gunde. *Undrade om jag tränade mer än vad jag berättat innan. Det var ju kul för en gammal överviktig tant att få höra. Nu känner jag mig sporrad att fortsätta träna. Sen kände och klämde hon en del på kroppen, fick göra lite balansprov och så testade hon reflexer och lite annat. Det var väl inga större tokigheter men fick ett par tips på balnsövning och stretching för att förebygga lite problem och så tips på hur man får i sig Omega 3 utan kosttillskott, så nu blir det mycket makrill på mackorna, en sillbit till helgfrukosten och så lax. Mums det är ju jättegott alltihop.

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2009-02-19 | 15:43:38
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    Halkar in :) Vilken trevlig blogg du har!



    Hoppas du har en underbar dag!

    kram Lina

Kommentera inlägget här: