Carina

Romme

Kategori: Allmänt



Gör väl ett nytt försök.

I måndags hade E och jag en sportdag (en del har ju en hel vecka men för mig fick det räcka med en dag). Åkte med bussen kl 6 på morgonen, alltså ingen sovmorgon fastän man var ledig från jobbet. Efter drygt 3 timmar var vi framme i Romme. Där gick det väldigt smidigt och det dröjde inet länge förrän vi var ute i backarna. Hur var det nu, var ju trots allt 8 år sedan jag hade förlängda fötter senast. Men det är väl lite som att cykla, har man en gång lärt sig det så går det om än lite vingligt. Jo, jag är en riktig fegåkare, hellre lugnt, säkert och meditativt än adrennalinkick. Men vi tog oss ner för backar i alla kulörer även om det bara blev en gång i den svarta.



STOLSLIFT
Hade mina funderingar innan eftersom jag aldrig låtit skidorna lämna backen tidigare, åtminstone inte när dom siter fast på fötterna. Fannsju en introduktionsfilm på nätet om hur man skulle komma i den. Nu var det dock inte det som oroade mig utan hur man kommer UR den. Och inte hade dom gjort nån film om det. Nu var det ju inte alls nåt svårt så det gick riktigt bra. Det värsta var väl att man var VÄLDIGT högt över marken. Och så när medresenärerna tyckte att man skulle ta upp bågen i GOD tid och så stannar lift he.....t och stolen börjar gunga. Gissa om det var någon som lutade sig väldigt mycket bakåt då.

Efter en hel dag i backen var jag rätt trött i både kropp och knopp. Sov gott både i bussen och sängen sen. Och min stackars kropp. Trots stretching så har benen varit väldigt stumma men nu börjar det ge sig och jag börjar redan längta till nästa vinter. Då får det bli en dag igen. Under året kommer jag att köra EXTRA mycket benträning. Ska lägga in mer sånt i gympaprogrammet till hösten.
Kommentera inlägget här: