Carina

SMS-lån

Kategori: Allmänt

Tittade på lyxfällan igår. Fattar inte varför jag ska sitta och gotta mig i andras olycka men på nått sätt tillfredställer det mig.Precis som jag tycker om att se program om kritiska förlossningar, sjukdomar och andra eländiga dokumentärer. Ju mer tårdrypande historier desto bättre.
Nåväl, igår var det alltså lyxfällan och det handlade om ett relativt ungt par som dragit på sig SMS-lån samt andra lån och krediter för närmare miljonen. Hur naiv kan man vara? och ännu värre, Hur kan dessa lån vara tillåtna. Dom vänder sig ju till den kundgrupp som absolut INTE ska låna överhuvudtaget.  Är det så att man verkligen behöver pengar till oförutsedda händelser som t ex tandläkare så finns det bättre alternativ. Och att låna till den vanliga konsumtionen, då måste man verkligen se över sina utgifter. Måtte barnen ALDRIG ta något SMS-lån, då är det bättre att fråga mamma/pappa och kan inte dom så kan man kanske hjälpa dom att hitta andra sätt att komma ur knipan.


Nu har jag försökt lägga upp en bild för första gången. Tror jag gjorde nåt fel eller så hamnade den någon annanstans. Det var iaf en bild på Millan, Siris syster. Dom ligger precis likadant. Undrar hur Millan ser ut nu och undrar om hon tappar lika mycket hår som Siri. Just nu är både jag och dator fulla med katthår.

På spåret är avklarat för idag. Visst känner man sig lite duktig om man kan svaret, särskilt om dom tävlande inte kan det. Då blir man nästan unik. Nu är det bara finalen kvar. Jag håller på Lisa och vad heter han nu, Johan är det väl. Vi får se nästa fredag

                                             .


Nu försökte jag igen och det verkar som det gick bättre. Vem vet, jag kanske blir en riktig fena på det här en dag. Fast då ska jag nog ha en väldig massa tid över. Och  så en bättre kamera.

Nu ska jag gå och borsta en tand eller två så jag hinner med det innan jag somnar. Fredag brukar John blund vara tidig. Tror faktiskt han är försenad idag. Imorgon blir det frukost till skidskytte. Undrar hur det blir, hörde att dom har 14 + i Korea. Hmmm, jag trodde skidskytte var en vintersport.

SOV GOTT!
Kommentera inlägget här: