Carina

Österrike del 1 - På väg

Kategori: Semester -09



Innan avresan


Ingen sovmorgon bara för att det är semester. Klockan 03.30 ringer klockan och strax efter 4 är vi på väg. Stefan kör och jag slumrar i bilen. Slumrar mest lite lätt men mellan Linköping och Brahe hus sover jag ordentligt. Tänk vad en ljudbok i öronen kan göra.


Frukost vid Brahe hus


Efter Frukost är det min tur att köra och Stefan får blunda. Vid Lagan känns mina ögon trötta igen och vi byter plats. Stefan kör och det går i sån fart att rätt vad det är så är vi på färjan till Helsingör. Allt har gått väldigt smidigt och fort.

Stefan på färjan mellan Helsingborg - Helsingör


I Danmark är det min tur att ratta igen första gången utanför Sverige. Känner att jag håller lite extra hårt i ratten. Det går så smidigt så att vi har tid över innan det är dags för nästa färja. Vi svänger av mot Marienlyst och hittar en alldeles underbar sandstrand med strålande sol och sköna vågor. Så underbart, där skulle jag lätt kunna stanna en vecka och sola, bada, promenera, cykla men det får bli nån annan gång. Nu är det Österrike som gäller!

Sandstrand i Danmark

Klicka på småbilderna så blir dom större



Jag fortsätter att ratta resten av dan. Färjan från Gedser fungerar också bra även om vi får vänta lite längre här. Jag hade varit rätt orolig över hur det skulle vara att färja men det var hur enkelt som helst.



KOMMENTARER:

  • Kicki säger:
    2009-07-16 | 22:45:40

    Det ser helt underbart ut!!

    Nu går vi på semestern!!

  • Agnieszka säger:
    2009-07-17 | 08:01:22
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Ohh myysig semester ni har då! Ser fram emot fler bilder!

    kramis

Kommentera inlägget här: