Carina

Tillbaka till verkligheten

Kategori: Motion

Idag var det jobbdags igen. Visst hade det varit skönt med lite mer semester men jag trivs på mitt jobb och är verkligen glad över att jag har ett jobb att gå till.

Lite tyst och ensamt är det dock eftersom alla andra fortfarande har semester. Då menar jag inte bara mina arbetskamrater utan alla på hela plan 3 som är ett kontorshotell. Blev lite ordfattiga diskussioner på frukostrasten.

Nu är det också slut med semestern från mat och motion. Hade ju tänkt vara flitig de sista veckorna på semestern men när min hälsena började krångla så blev det ingenting alls. Och ätit har jag gjort utan betänkligheter. Det har blivit oordning på mattiderna också. Jag gillar egentligen mer fasta rutiner även om det är skönt att släppa kontrollen ibland.

Idag har det blivit mer medveten mathållning. Inte så mycket träning, bara en prommis till stan på lunchen och lite balansboll nu ikväll. Och så har jag i alla fall börjat med att samla ihop musik till nya jympaprogrammet. Skulle ha gjort det för länge sen men nu jäklar måste det bli av.

Var inne på biblioteket för att hämta en ljudbok vi hade bokat oss på och hittade den här.


Kan det verkligen räcka med 10 minuter? Antar att det ska upprepas flera gånger för att ge resultat. Jag tänkte mest anvädna den som inspiration och kanske hitta någon/några övningar som jag kan använda på bollen och i jympaprogrammet.

I vilket fall står det i förorden "För att få plattare mage måste du kanske träna på något som är mycket viktigt: Vänd huvudet från ena sidan till den andra och säg "nej tack!""
Det ska jag träna på flera gånger varje dag!

Nu ska jag packa ordning för morgondagen.
Kommentera inlägget här: