Carina

Ännu en härlig dag!

Kategori: Allmänt

Idag var man ju tvungen att arbeta. Det hade ju inte varit helt fel att varit ledig för det har ju varit så fint väder idag också. Men det är skönt när man kommer hem också. Vi skippade att laga mat idag, tog bara kaffe o macka ute i trädgården. 
Sen hann jag sitta/ligga en stund i min nya stol. Den är för himla skön. En promenad eller cykeltur skulle kanske ha behövts men jag valde att rensa i trädgården istället. Har krupit runt på knä och tagit bort ogräs. Klippt bort lite utblommade blommor och flyttat på några plantor.
 

(Bild från nätet)

Förra året sådde jag Aklejafrön. I höstas satte jag ut plantorna och nu när allt börjat växa så kom några i skym undan för andra växter så jag har flyttat på dom. hoppas att dom vill ta sig och växa vidare. Nån har börjad blomma och så är det knopp i flera.

Gillar verkligen att hålla på i trädgården. Det är meditativt.

Nu kokar jag ägg så att jag har till matlåda imorgon. Får bli ägg, makrill och keso med en gul tomat till. Blir så när man hoppar över matlagningen. Men det är ju gott o nyttigt så varför inte.

i morgon har dom hotat med kallare väder o regn. Då får man plocka inne istället. Behövs!

God natt!

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2009-06-03 | 20:26:45
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    men gud så snällt sagt. Miljoner tack! :) Synd man inte är villig o hålla med bara... men, självförtroendet byggs upp med hjälp av varje kg jag tappar.. så, snart kanske man själv också kan tycka man e fin. I alla fall se OK ut... Hoppas!



    Ha en skön kväll!

Kommentera inlägget här: