Carina

Smygfisar och brakskitar

Kategori: Allmänt

Fikaraster på jobbet är kul. Ibland är det något totalt ointressant som golf eller bilmotorer som diskuteras men då kan man ju vila både öron och mun. Andra gånger är man mer engagerad. Igår deltog dom flesta vilt och det blev nästan lite hätsk stämning. det hamnade om rondellkörning. Vi är ganska många som mer eller mindre nyligen gått handledarutbildning för körkort. men det verkar som om körlärarna säger olika.  Själv tycker jag rondellkörning är självklar - man blinkar höger när man ska lämna rondellen. Tyvärr tycker inte alla som jag - det märks när man är ute i trafiken.

Sen övergick samtalet på nåt konstigt sätt till skämtartiklar. Vi hamnade på ämnet pruttkuddar och hur kul man kan ha med dom. Idéer om att ha dolda pruttkuddar i väntrummet på vårdcentralen kom upp och vi skrattade gott bara av att prata om det. Vill ni ha lite skoj - köp en pruttkudde!

Sen kom vi även in på riktiga smygfisar och brakskitar. Jag påstår att en smygfis oftast luktar mer än en rejäl brakskit. Vilken är eran erfarenhet? Ämne för en doktorsavhandling kanske? Eller varför inte titeln på en barnbok?

Sen på lunchen var jag på Mique och där fanns det pruttlera, blötfisar och prinsessan-på-äreten-fjärtar. Blir nog till att köpa nåt sånt. En kollega fyller år snart.

Här är en kille som hade en förmåga att smygfisa och dom LUKTADE kan jag lova. Tyvärr försvann han från oss för 2 år sen (den 19 juni). Rest in peace Nisse! Och hans syster Tessan som gick samma öde tillmötes exakt 1 månad senare.


                          

Kommentera inlägget här: