Carina

Elda!!

Kategori: Allmänt

Idag blev det lite trädgårdsarbete. Jag tog det ganska lugnt och småplockade lite eftersom min arm inte varit som den ska efter förra helgen när jag gick lös på syrenhäcken. Stefan däremot gick lös på en av dom andra häckarna (dock inte min) och röjde undan ordentligt. Katterna gillade att vi var ute. Tror dom längtar efter våren dom också.


Praktiskt att ha grenarna på marken. Då slipper manju klättre så högt.


Fast visst är det viss njutning att vara uppe i täden också.

Sen, när jag kom på att vi har en gammal tunna ståendes fick jag för mig att elda upp lite ris istället för att bara lägga det på hög. Är nog lite av en pyroman, tycker det är kul att elda men har också en väldig respekt för elden.




Ingen rök utan eld sägs det men jag vet av erfarenhet att det kan ryka en massa utan att brinna.

Sen skulle jag gå in och fixa mat men då kom jag på att det fanns en massa gräs som nog gärna ville brinna så pyromanCarina var tvungen att prova lite. Det var perfekta förhållanden, lite, lite vind som bidrog att elden höll sig vid liv men inte mer än att man kunde ha koll på den.

Kommentera inlägget här: