Carina

Film

Kategori: Allmänt

2 filmer har det blivit hittills i helgen. Jag är ju en sån som ofta somnar när jag sätter mig i soffan och kopplar av framför en film. Särskit en fredagskväll.'

Nu skulle vi i alla fall se "Slumdog millionaire" och jag hängde mde nästan i en timme. Försökte ytterligare en stund men det blev bara små fragment och en Bella som sattoch skrattade åt mig och mina försök att hålla ögonen öppna. Men det är ju det som är så bra med DVD, man kan fortsätta nästa dag, vilket Stefan och jag gjorde.



Jag tyckte filmen varväldigt bra (Skulle nog ge den 4 träd). Annorlunda film, lite svårt att hänga med ibland och lite rörigt filmad men samtidigt var det just det som gjorde filmen. Och så Indien, deres brytning på engelska och hindi. Jag satt och skrattade nrä dom pratade på detta obegripliga språk. Kunde höra Bellas pappa när han pratade i telefon med sin familj. Även om vi inte är tillsammans idag och han har betett sig som ett svin eller något annat dåligt i vissa avseenden så tyckte jag ju väldigt mycket om honom. Och Bella är ju faktiskt halvindier även om hon aldrig varit där och aldrig träffat nån annan släkt än just pappa.


Den andra filmen var "Maria Larssons eviga ögonblick". En rätt seg historia men ändå rätt gripande. Ingen actionrulle precis. Ger den 3 träd.

Här skulle det ha varit ytterligare en bild men som vanligt  vill datorn inte riktigt som jag. Tycker ändå jag fått till det med rätt många bilder idag..



Nu är det bara 2 minuter innan det är imrogon så det är nog hög tid för mig att krypa i säng nu. Sov så gott!
Kommentera inlägget här: