Carina

Lööördag

Kategori: Allmänt

Så var jag hemma igen! Från vad ska ni fråga då. Jo, jag har varit i Stockholm idag med mamma och tittat på My Fair Lady på Oscars.

Hämtade henne och hälsade lite på pappa innan vi for iväg. I Stockholm hamnade vi inte riktigt där jag tänkt eftersom jag låg i fel fil så det blev ett annat parkeringsgare. Gick ju bra i alla fall.

Så gick vi och åt kina mat eller rättare sagt vietnamesisk mat eftersom dom hade båda delarna. Fråga mig inte vad som var skillnaden. Vi åt  båda "4 små rätter" med glass och kaffe. Det var 4 små skålar som låg i en trälåda med lock. Smakade bra. Så här såg det ut när skålarna var tömda.

Blev ingen bild idag heller.  Datorn jag har tillgång till i helgen vill inte acceptera min mobil :(

Det får bli en HELT annan bild istället. Millan näär hon var liten. Syns det att hon och Siri är systrar. Precis samma stil!



Sen var det lagom att gå på toa, handla lite godis och till teatern. Tycker att Oscars är ganska mysigt eller snarare högtidligt. Synd bara att det luktade avlopp i hela huset. Ja inte i salongen som tur var. Det var en härlig föreställning med en masssa glada låtar som man u hört förut. Lite synd bara att Tommy var sjuk och ersatt med någon Wolter. Han var jättebra men Tommy är ju Tommy. Helen Sjöholm var som alltid duktig och Jan Malmsjö, still going strong. Det är fart i den gubben. Och vem skulle sjunga "Med en gnutta flax" om inte han.

Jag var helnöjd och mamma också. Det var kul att göra resan med henne och vi hann prata en hel del också. Kändes bra, särskilt nu när pappa mår som han mår. Hoppas att han också haft det bra idag.

Hem var det mörkt, småregn och lite dimma. Inte mitt favoritväder att köra i men det var lite trafik och jag tog det rätt lugnt. Hann precis hem till folkets röster i melodifestivalen och dom vände ju upp och ner på resultatet jämfört med vad juryn tyckte. Jag för min del tycker det var helt rätt. Ska vi lyckas i melodifesivalen måste vi nog skicka nåt som sticker ut och inte låter precis som allt annat. Sen må det bära eller brista. Och visst sticker Malena ut, precis som Caroline.

Tack för en härlig dag!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-03-19 | 16:32:08

    Aww min lilla kisse gör exakt likadant och är ju i princip samma ras som både Siri och Millan. ^^

    Ja jag snodde ju Millans namn lite också till min lilla kisse :D Fast det blev lite knasigt för från början hette hon Millan, sedan blev det Milla och nu är det oftast Millisen eller Millis. Men när man skäller på henne så blir det alltid att man skriker Milla xD

  • Anonym säger:
    2009-03-19 | 16:32:41

    Dumma blogg, den tog bort mitt namn :O

  • Anonym säger:
    2009-03-19 | 16:33:18

    Men det var då självaste fan, haha. Det är Carro, sådär ja mycket lättare.

Kommentera inlägget här: