Carina

Vackert väder

Kategori: Allmänt

Det blev ju ganska fint väder ändå = inga gardiner.

Vid 12-tiden gick S och jag iväg på promenad runt Bo Hage. Solen gjorde sina tappra försök men lyckades inte riktigt men det var ändå skönt och ganska vårigt i luften. På vägen hem träffade vi på grannarna när vi passerde deras hus och blev inbjudna på kaffe. När vi satt där så klarnade det upp och solen värmde gott genom fönstret.

Väl hemma igen hade jag ingen lust alls att gå in och sy gardiner så det blev trädgårdsarbete istället. Gick lös på syrenhäcken. Har sågat av den ända nere och hoppas att det ska komma nya friska skott där. Eftersom den är ganska bred och vi inte vill ha full insyn så har jag bara tagit halva bredden. Resten får vara som den är i år. På så sätt får vi förhoppningsvis blommor också. Sen om några år när det vuxit upp nytt så tar vi andra sidan och så kanske vi kan få en häck som är tjock och fin nertill också.

Har också hunnit att övningsköra med E. Det går väl så där. Hon är lite hetsig och vill inte riktigt göra som jag säger. Det blir lite för sällan också. Men nu ska hon kanske ta någon lektion på förskolan så kan vi kanske öva lite extra på det som hon får lära sig där.

Under tiden lagade S och L mat, Raggmunk med fläsk/bacon. Det smakade mums och skönt att slippa stå för maten.

Nu ska jag ta fram apparaten och gå över S's huvud. Sen blir det en avsugning. Måste ju få bort håret från hans kropp. Sen blir det en slapparkväll. Om jag inte får för mig att städa av Bellas rum. Det var ett tag sen det städades och jag tänkte att det behövde frächas upp. Hon och Sa kommer hem till nästa helg. Mys!

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2009-03-17 | 07:19:11
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    hihi go du är! Ibland tror jag också det ;) Batteri som aldrig tar slut.. man bara går.. och går.. och gåår.. :P



    Men, igår for luften ur mig. Mkt pga flera dagars sömnbrist.. men idag är jag fit for fight igen! Underbart! kramar

Kommentera inlägget här: