Carina

Mors dag

Kategori: Allmänt

Idag hade jag bestämt mig för att sova LÄNGE. Men jag vaknade första gången vid 6. Kandke beronede på att jag somnat före 9 kvällen innan. Tyckte det var ltie väl tidigt att gå upp så jag lyckades somna om, drömde massa konstiga saker och vaknade igen vid 8. Gick upp och njöt av att vara själv uppe. Plockade lite, kollade datorn mm sen vaknade Stefan. Vi har pratat lite om det här med Mors dag. Det är väl barnen som ska uppvakta sin mor. Jag har inte så stora förväningar och tycker inte att man måste köpa presenter utan skulle i så fall uppskatta mer att få vila och bli lite uppassad.

Nu tyckte Stefan att jag skulle titta under hans säng eftersom han hade sett Bella o Sara plocka med nåt där kvällen innan. Bella hade dock berättat att hon inte köpt nåt. Där låg en JÄTTEkartong, knappt att den fick plats. Det var Stefan som köpt en så solstol som jag pratat lite om. Gissa om jag blev glad! Nu hoppas jag bara att det ska bli många sköna sommardagar och tillfällen i den. Har redan provat den en stund. Det gick bra att somna i den också. :D

Så här ser den ut.


Stefan tyckte det var på tiden att vi började röja nere vid sjön. Och han hade nog rätt. Så här igenvuxet var det. Plus en massa vass som flutit iland.

Stefan gick med trimmer och lie medans jag krattade och räfsade. Hittade en groda/padda i vassen. Den kraken blev alldeles förvirrrad och försökte gräva ner sig med rumpan först men eftersom den befann sig på farlig mark för krattan fick vi flytta på den. Det var Stefan som fick det ärofylda uppdraget. Trots att jag samlad på paddor när jag var liten hade jag lite svårt för att ta i den trots att jag hade handskar på händerna.

Så här fint blev det när vi var klar. Det är för mycket vatten ännu för att vi ska kunna lägga i "bryggan".  Och båten får vänta ett tag till.


Välkommen och sitt ner i hammocken! Du är väl inte rädd för brännäslor.
Den har en gammal rutten trägunga som man har suttit i. Min tanke var att snickra en ny gunga och måla upp det hela men vet inte om det nånsin blir av. Nu står den i "skamvrån"


Vi rensade i vattnet också. Det var riktigt varm och skönt när man gick där och det nådde upp en bit på låren. Jag tyckte det skulle vara skönt att bada så det blev ett premiärdopp. Det var inte alls lika skönt där det var lite djupare så det blev ett snabbt besök i det våta. Det finns inget bildbevis på detta och det ska vi alla vara tacksamma för.

Visst kan även utblommade maskrosor vara vackra på rätt ställe!


Och midsommarblomster! Nu är det väl sommar!


Det har varit en jätteskön helg med mycket innehåll. Synd bara att tiden går så fort. Jag vill ha mer ledigt! Min tid räcker helt nkelt inte till. Känner mig stressad när jag ser allt som borde göras. Jobbet tar alldeles för mycket tid!

Nu ska jag gå och duscha av mig sen bums i säng så man är pigg när den nya arbetsveckan börjar.

KOMMENTARER:

  • Kicki säger:
    2009-06-24 | 18:48:01

    Instämmer, trots vädret en mycket trevlig helg!!

    Fina foton som representerade det mesta.

    Ha det gott!!

    Kram

Kommentera inlägget här: