Carina

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Den här veckan har varit full så även om viljan till att blogga finns där så har tid och ork fattats. Förra helgen blev ju inte heller något så här kommer en liten sammafattning:

Fredag 8/5
Bella o Sara kommerhem liksom Erika o Lisa så nu är huset fullt. Lite kontrast mot när alla är borta och det bara är Stefan o jag + katterna. Vi äter Tacopaj som alla tycker är mumma. Minns inte så mycket mer.

Lördag 9/5
Bella, Sara och jag åker till Norrköping. Liet shopping först på Maxiomrädet eller vad det nu heter. Jag köper joggingskor, regnställ, en kjol och top. Sen åker vi för att gratta Tova som blev 10 igår. Mårten med barn är också där. Kul att träffa dom. Sist vi sågs var Lilja bara en liten bebis.


En bild på kusiner/kusinbarn. Gustav hade försvunnit nån annan stans.

På kvällen bakar vi pizza och tittat på Mamma Mia. JAg somnar som en stock i soffan.

Söndag 10/5
Vet inte riktigt vart dagen tar vägen. Provar mina nya joggingskor genom att gå min runda och bitvis springa. Känns riktigt bra. Skjutsar Bella o Sara till tåget.

Måndag 11/5
Är tjurig på jobbet HELA dagen. Ett arbete som MÅSTE bli klart och en hårddisk som krånglar + att projektet är så krångligt upplagt. Får ropa på min kollega S hela tiden eftersom det inte vill sig. Efter en oplanerad övertid på 3 timmar funkar det ändå inte och nu har S dessutom gått hem. Får lov att lämna det sista till dagen efter. Kommer hem trött o grinig. Somnar till barenHåkan.

Tisdag 12/5
Lugnare på jobbet idag. S hjälper mig att göra färdigt det sista på det där bråttomjobbet sen blir det lugna gatan. Klockan 5 åker vi till Norrköping för att vra med på FläktWoods lansering av sitt nya aggregat. Det är storstilat och fint med välkomstdring + wraps och en god buffé. Det ges även tillfälle att bekanta sig med en del av deras produkter (naturligtvis aggregatet också) samt deras datorprogram. Dom är verkligen stolta över sina nya grejer men det känns som dom tar i lite väl mycket. Gott var det iaf och det är en verkligt härlig lokal dom valt, Värmekyrkan! Jag har aldrig varit där tidigare. Det är en gammal ångpannecentral och den är iordninggjord så att den känns fräsh men ändå sliten.

Onsdag 13/5
Stefan blir sen så jag fördriver lite tid med att gå på stan. Köper bl a ett par nya halvlånga jeans och en top till. Mina byxor från förra året har blivit för stora så jag behöver verkligen nya. Visst känns det härligt att ha blivit av med lite fett men det gjorde ju inget om magen var lite mindre och rumpan lite större. Den känns verkligen platt. Får försöka göra lite övningar för att få större rumpa.

Torsdag 14/5
Veckohandla efter jobet så det blir sen hemkomst idag också. Somnar i soffan som alla andra kvällar den här veckan.

Fredag 15/5
Äntligen fredag! Längesen jag längtat så mycket efter helg. Är på väg att somna in i soffan men efter att ha rest på mig och diskat upp så är jag riktigt pigg. Börjar riva i gömmorna efter en tygbit som jag trodde låg där.Den hittar jag inte men däremot andra tyger som jag helt glömt bort. Längesen jag sydde något annat än gardiner. Kanske kan sälja några på loppis om 2 veckor. Sen provar jag min pilatesboll som kom i veckan. Försökte minnas lite av övningarna som Emelie gick igenom. Letar lite på nätet. Nån här som har förslag på bra övningar med boll?

Lördag 16/5
Där befinner vi oss nu. Har avnjutit frukost ute. Liet kall vind men ändå skönt i solen. Inget är planerat men 1000 saker att göra. Nu ska jag ut och rensa lite i mitt stenröse. Tar med kameran och ser vad det kan bli. Ska försöka uppdatera mer under helgen.


Så här såg körsbärsträdet ut förra helgen. Nu börjar det redan ha blommat över. Mycket blommor är det men det brukar aldrig bli nån frukt. Tror körsbär är som kärringar, ofruktsamma.


HA EN SKÖN DAG OCH SIMMA LUGNT!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: