Carina

Klämdag

Kategori: Allmänt



Idag är det en så kallad klämdag. Det innebär att många är lediga från sitt arbete. Jag har dock valt att arbeta den hör dagen eftersom jag behöver ha ledigt kommande veckor p g a flytt, student och jubilarer. Det ärganska dött på hela planet idag. Bara jag och S som jobbar. Har sett ett par andra skymta förbi men dom försvann lika fort som dom dök upp. Jag hann knappt säga hej.



Mitt skrivbord var översållat med ritningar och papper. Jag skulle ha städat upp innan jag gick hem i onsdags men det hanns inte med så jag började med det.



Så här fint blev det och då är det ju knappt att man vill plocka fram några papper igen. Men det vara bara att sätta fart. En tvättstuga som ska fixas med både vatten och luft.


Fick den stora äran att åka till återvinningen på lunchen. Det var så att vi hade packat bilen full i tisdags kväll men när vi skulle lämna det på onsdagen, då dom normalt har öppet längre, hade dom stäng (helgdagsafton). nu fick skräpet ligga kvar och jag fick ensam ta hand om det idag.



Om ni undrar vad folk gör en halvkall, småregning klämdag i sköna maj så kan jag tala om det för er nu. Det såg ju inte precis ut som på bilden utan kryllade av både folk och bilar, stora som små och en del med släp. "Värdarna" eller vakterna som jag vill kalla dom, dom som brukar fara runt och skälla på en, syntes inte till fast jag rent av letade efter någon för att höra var jag skulle göra av alla plastdunkarna. Det blev säkert fel man jag gjorde ett tappert försök att skona vår miljö så mycket jag kan.

KOMMENTARER:

  • sara säger:
    2009-05-24 | 23:12:45
    Bloggadress: http://mattz.blogg

    så det där är det omtalade huset? :D

Kommentera inlägget här: