Carina

Loppis

Kategori: Allmänt

Igår var det loppis i Broby. Jag har aldrig deltagit på nån loppis förut. Jo, jag har ju varit på en och annan och rent av köpt nåt men aldrig SÅLT. Nu hade vi bokat ett bord, som fick utökas till två för när vi väl började riva bland grejor så fanns det mycket. Mamma hade kört över en hel del också.

Här är vårat bord strax innan vi fick börja sälja.


Första halvtimmen var det mest ruljangs. Hembakta kakor och smycken var det som gick bäst. Kläder är svårsålt men jag sålde båda mina caprijeans ialla fall. Vi hade satt ganska låga priser och var inte omöjliga på att pruta.

Mamma och pappa tittade förbi en sväng.


När loppisen stängde var det ganska mycket saker kvar som skulle packas ihop. Tur att man inte säljer på loppis så ofta för det är ett himla plockande. Nu får det vänta till nästa år igen för då har jag tänkt delta igen. Finns ju lite kvar och jag kan säkert få ihop mer till nästa år. Dryga tusenlappen blev förtjänsten efter att ha räknat av bordshyran.

Efter loppisen åkte vi upp till Ändebols Gård där vi köpte tomater och en välförtjänt fika. Bl a god glass från Österhagen. 59:- för en halvliter. Låter ju lite mycket men om man tänker på vad en fjuttig Magnumglass kostat (för visst har dom blivit mindre?) så är det ju inte så mycket.

Jag njuter av glassen!



Precis som Bella och Sara
Kommentera inlägget här: