Carina

Effektiv

Kategori: Allmänt



Idag fick jag äran att premiärköra den här gamla trotjänaren för säsongen. Trodde jag skulle slippa för vi glömde köpa tändstift igår men Stefan "lånade" det från trimmerna så det fanns ingen återvändå. Den här Klippon är för låg för honom så den är "min". Själv kör han den gamla Stiga-klipparen. Den är inte alls lika trofast som min Klippo (som jag ärvt efter mormor och hon har varit död ganska många år) utan den började det ryka och lukta varmt om innan vi var klara.

Jag hade tänkt tvätta bilen medans Stefan klippte men nu kunde vi ju hjälpas åt och istället blev det han som fick tvätta. Men jag städade ur den inuti. Dammsög och torkade. Tror det är en ganska vanlig fördelning i många familjer.

Så här såg ekipaget ut innan efter att ha varit ute på massa småvägar igår.



Och så här fin blev den :)


Och så har vi planterat ner det vi handlade igår. Bl a våra 2 blåbärsbuskar så nu hoppas vi att dom ska trivas så att vi får skörda massa fina blåbär senare i sommar.

Det känns som vi fått en massa gjort  i trädgården den här helgen. Nu kanske vi snart kan njuta av den också.
Fast det känns som det är en massa saker som borde göras inne också. Fönster bl a har jag nog förträngt att vi har och målningsprojektet känns som det ligger på is. Hade tänkt få lite gjort där nu i helgen men så blev det inte. Nu ksa det väl bli lite sämre väder så jag kanske kan få lite gjort på vardagskvällarna. Jympa och styrketräning är ju avslutat för säsongen.

Hua, jag får verkligen se till att jag håller igång på egen hand så att jag inte blir helt försoffad nu när jag äntligen känner att jag börjat kpomma igång på allvar.

KOMMENTARER:

  • Agnieszka säger:
    2009-05-06 | 14:23:05
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Tack, ja jag tror oxå många problem kommer lösas tack vare detta jobb, eller jag hoppas iaf det då jag innerst inne verkligen älskar Magnus och vill spendera resten av mitt liv med han. Så nu hoppas jag verkligen att detta gör så nya sovrummet blir klart så Nova kan få ett eget rum och lite privatliv!



    Vilken fin bil ni har! Vi ska faktiskt oxå köpa ny bil, har fått ut ett sexsiffrigt! arv av en tant som dog i julas..... så ny bil är typ prio 1 hos oss just nu!



    kram kram och tack för allt!

  • Lina säger:
    2009-05-08 | 20:17:01
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    hihi tack!! :) Såklart är han världens charmigaste i mina ögon ;)



    fiiin bilen blev. Och du, inget luktar så gott som nyklippt gräs! :D



    ha en underbar kväll!

  • Lina säger:
    2009-05-08 | 20:25:23
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    glömde ju! Du får hemskt gärna sprida www.haileys.se till din dotter osv. Är SÅ tacksam för all gratisreklam vi kan få. Tack!!



    Och så ser jag absolut fram emot din beställning, såklart! kram

Kommentera inlägget här: