Carina

Vilken härlig kväll

Kategori: Allmänt

Efter att ha växlat med sol och regn hela dagen är det nu en underbar kväll. Sitter ute i solgasset och njuter. Har just avnjutit en härlig måltid.



Rökt makrill med potatissallad och grönsaker inköpta idag. Till detta ett glas rött och "MåBra-tidningen" Där står att läsa "Låt den kokta potatis kallna så får den lägre GI-värde. Om du sedan gör en potatissallad med vinägerdressing så sjunker GI-värdet ytterligare"

Det ni alla GI-vänner. Själv vägrar jag sluta äta potatis då det dels är så gott och sen så nyttigt. Kan dessutom få det GI-vänlig så är det ju kanon!

Nu ska jag gräva ner plantorna jag köpte idag. Önskar er alla (3-4 som brukar läsa min blogg) en skön kväll!

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2009-05-23 | 21:44:59
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    jag har hittat en mycket bättre hälsosam metod att gå ner i vikt. man ska fortfarande äta pizza och sånt man tycker om. man att äta väldigt sakta. och verkligen känna efter när man är mätt osv.

    kan de som jag hittat den i tidningen!

  • Carina säger:
    2009-05-23 | 21:57:49

    Alla sätt är bra (utom dom dåliga).

    Faktiskt så tyckte jag min måltid var godare än pizza.

Kommentera inlägget här: