Carina

1:a advent

Kategori: Inne

Stefan har varit duktig och tagit hand om alla stakar och stjärnor, annars vet jag inte om det hade blivit gjort. Känner mig ganska off på advent o jul just nu.

Men igår var vi i Västerås och handlade en del julklappar. OCh så hälsade vi på Bella o Sara också. Bjöd Bella på pizza (Sara hade försvunnit p annat) innan vi åkte hem. Bella o jag bestämde att jag ska komma en helg i januari och då ska vi umgås lite mer eftersom jag ska sova i deras soffa då.

Och idag ska vi ut i skogen och hämta en adventsgran. Mysigt med lite ljus utanför huset. Jag ska också sätta upp ljusgirlangerna utanför farstun. Kanske blir det en bild eller två.

Annars står köksluckor på programmet idag. Eftersom det är förarbetet som är så tråkigt och tidskrävande har jag bestämt att idag ska jag slipa och spackla flera luckor, kanske alla som är kvar. Tidigare har jag tagit några stuycken och slipat, spacklat och målat. Sen när jag målat har jag kommit på att jag skulle slipa några fler men det kan jag ju inet göra när jag har nymålade ligger i rummet. Sen går det rätt fort att måla dom. Hoppas det är en bra taktik. Kruxet är att tar jag bort luckorna under diskbänken så kommer det in ganska mycket kalluft. Får väl kanske försöka hänga för nån filt eller nåt. Bohemiskt!?

Annars vill jag ha vinter och med det menar jag SNÖ. Vet att det finns många som tycker jag är tokig men jag gillar snö. Gärna mins 5-10 grader och snö. Då blir det lite ljusare och lättare att leva. Lovar att sen i mars-april då kommer det att snöa, när man bara väntar på våren.
Så ljust och fint med snö!

Kommentera inlägget här: