Carina

Annorlunda kvällar

Kategori: Allmänt

Det känns konstigt att vara ensam på kvällarna. Nu är det 3:dje kvällen. Och jag som trodde att jag skulle få så mycket gjort de kvällar som jag var ensam. Pyttsan.

I måndags blev jag sen från jobbet och var hemma frammåt 7-tiden.

Iigår var jag i ganska normal tid men var ju iväg på jympan. Dessutom så skulle Stefan ha lagat mat men eftersom vi båda missat att tomatpurén var slut, och korvstroganoff utan tomatpuré funkar ju inte, så fick jag handla det och sen laga mat innan jag åkte iväg o jympade.

Idag handlade jag efter jobbet och klockan var 7 igen innan jag kom hem. Då var jag rejält hungrig så det första jag gjorde var att äta en sallad som jag köpte med mig. Sen plockade jag upp varor, tittade på "Arga snickaren" men blev avbruten av Izabella som ringde. Kul att hon ringer, när jag ringer har hon aldrig tid att prata. Tittade klart på arga snickare i efterhand. Det bästa är att då kan man spola förbi alla reklamavbrott. 1 timme klaras av på c:a 40 minuter.

Nu har jag fixat mat till matlådorna. Det blev något jag provsmakade i affären för några veckor sen. Tortilline och så salladskyckling som man blandade med creme fraich och så kryddade lite. Tyckte inte det blev som jag mindes det. Tror helt enkelt att jag köpte fel salladskyckling. Snålheten bedrar visheten.

Hade tänkte skriva något mer inlägg men det får vara. Ska göra mig iordnign för sängen nu istället. Konstigt det känns; när Stefan kommer hem så väcker han mig och säger godnatt, när jag åker på morgonen väcker jag honom och säger sov gott en stund till. Konversation får ske med telefon och/eller små lappar till varandra. Och jag tror att Molly verkligen saknar honom. Nu får hon trycka brevid mig i soffan istället.
Den vattensorken vill man inte ha brevid sig i soffan

Kommentera inlägget här: