Carina

Våra katter

Kategori: Allmänt

Vi har haft 3 katter som blev trafikoffer under 4 månader 2007. Den första (Nisse) var det en granne som hittade och han ringde numret som stod på ID-brickan och meddelade. Han tog också med katten hem och la honom i sitt kylrum så att vikunde hämta honom där . Tack Kent!


Nisse

En månad senare var det hans syter Tessans tur. Henne hittade jag mitt på vägen, tidigt en morgon när jag skulle åka till jobbet. Blev inget jobb den dagen.


Tessan

 Ytterligare 3 månader senare så var det Murre (son till Tessan) som det var dags för. Honom hittade Stefan när han gick ut och letade efter honom.


Murre Svart

En månad senare var det Siris tur (syster till Murre  och dotter till Tessan). Men hon klarade sig utan en skråma. Om vi inte hade hört dunsen och bilen hade vänt tillbaka för att tala om att de kört på en katt just utanför vårt hus hade vi aldrig förstått vad som hänt. Det är också de enda som har stannat och berättat vad som hänt.


Siri t.v. och hennes syster Millan. (Båda såleds men Siri kom tillbaka)

Sen vet vi ju inte om det hänt något mer men att katterna har klart sig. Det är min fasa att någon av dem blivit överkörda om de dröjer för länge innan de kommer in. Tilläggas kan att vi bor precis vid stora vägen. Dumt när man har katter.


Molly

Idag är det Siri och Molly som bor med oss. Och vi hoppas få ha dem hos oss många år till.

KOMMENTARER:

  • Carro säger:
    2009-12-01 | 01:59:55

    Åh Nisse :( Jag tror Tessan hatade mig :O

    Hoppas sötnosarna klarar sig från allting nu.

Kommentera inlägget här: