Carina

GI

Kategori: Mat

Jag brukar försöka ha lite GI-tänk när jag lagar mat och äter fast jag är inte slavisk på nåt vis. Det är inte det att jag inte kan tänka mig att äta maten. Problemet är väl mer att komma in i tänket helt och fullt. Och så tror jag inte på den ändå ut. Visst, det verkar ju helt OK att få en jämnare insulinnivå, slippa dalar och toppar men att utesluta kolhydrater, NEJ. Försöker istället hitta dom långsammare kolhydraterna och jag tänker ALDRIG sluta äta potatis.



Men nu har jag tänkt köra en "meny" jag hittat. Det är ju god och ganska enkel mat MEN det känns som jag inte vet hur jag ska hinna med. Har inte ens hunnit handla hem ingredienser. Hade tänkt göra det idag men glömde listan hemma. Och imorgon måste jag hem och LAGA maten innan jag ska iväg till jympan. För det är ju det också, ska jag följa menyn så måste jag laga både middag och lunch. Det lär nog bli så att jag har samma sak i matlådan som jag äter på kvällen innan. Och så är det Stefan. Eftersom han vägrar en del av det jag äter så ska han göra sin egen mat alternativt att jag gör särskilt åt honom. Känns liet jobbigt men jag ska kämpa på.

KOMMENTARER:

  • Håkan - Imitjdesajn Photography säger:
    2009-10-14 | 15:07:51
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Stefan är envis med vad han äter! :p Javisst, använd löven du, dom är från Fagersta och jag tror minsann löven var finare där än här! :)

  • Sara - En dalkulla i Österrike säger:
    2009-10-14 | 15:35:31
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Låter som en underbar höst hemma :)

    Jaaa och alla ligger i arslet på en som tokar och vill att man ska skynda sig. Idioter =//

  • Håkan - Imitjdesajn Photography säger:
    2009-10-14 | 19:40:55
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Skicka din epostadress så mailar jag dom till dig. Har glömt den .. tror det var nåt med nån fisk men mer minns jag inte! :p

Kommentera inlägget här: