Carina

Gräsänka

Kategori: Allmänt

Den här helgen är lite annorlunda mot hur det brukar vara. Igår åkte jag, Bella o Sara iväg till Strängnäs. Det var marknad och så umgicks vi med våra vänner sen den tiden vi bodde i Strängnäs.  Trevligt och väldigt bra väder. Handlade lite också. Det blev en sjal, en ny plånbok, ett garnnystan som mamma ska få sticka sockor till mig av, ett bälte och fodrade arbetshandskar till Stefan och så naturligtvis, Brända mandlar.


Alla fina ungdomar i Strängnäs

När vi kom hem så var Stefan borta. Han hade åkt till Åland. Men hemma fanns Erika och Lisa med pojkvän/kompis så jag är långt ifrån ensam. Men det var lite konstigt att sova hela natten utan Stefan brevid sig. Men Molly har legat där hela natten. Hon verkar inte vara riktigt kry. Har legat där hela natten, utom när hon var uppe och spydde. Hon kom inte ens upp vid frukosten och tigde ost som hon annars är så svag för.


Vem kan motstå en sån frestelse?

Eftersom jag är gräsand (eller heter det gräsänka) så blir det mitt jobb att köra in ved idag så att vi klarar oss i veckan.


Gräsand






Kommentera inlägget här: