Carina

Höst

Kategori: Allmänt

Oj vad höstigt det blev på en gång. Det är frost på morgonen, träden börjar skifta färg och en hel del löv har redan släppt taget.

Den här helgen har vi det RIKTIGT lugnt. Lite ska naturligtvis bli gjort men det är ingen turbofart precis. Somnade tidigt igår och vaknade tidigt i morse. Det gjorde att det blev en hel del tid på förmiddagen. Hann titta på sista avsnittet av "Störst av allt" som vi hade spelat in igår. Vet inte om det var någon höjdarserie men det är kul att höra norska. Sen blev det lite plock med tvätt och disk innan jag gick ut i trädgården. Var tvungen att rensa bort lite sommarblommor som frosten hade varit på. Det är inte alls lika kul att vara ute och påta nu som på vår och försommar men måste ju göras. Stefan fyllde på ved  så att vi kan elda. Det är ju också ett hösttecken när man måste elda och köra ved. Precis när vi kom in började det regna. Vi var verkligen ute i rätt tid.


Lite höstblommor för vara kvar. Får se hurlänge pelargonen klara sig innan frosten tar den.

Nu ska jag sy till ett par gardiner till TV:rummet där uppe. Tyget köpte jag för 3 år sen. Hade tänkt ha det i Lisas rum men det blev aldrig så. Så förra hösten klippte jag till det men sen blev det inte mer gjort. Vet inte om det blir så bra men får väl duga. Hela det rummet är så trist men får vara så länge tills vi gör en rockard med sovrum etc.

Ikväll ska det bli oxfilé och potatisgratäng. Ser fram emot maten men hoppas det dröjer en stund för just nu är jag inte alls sugen på mat.

Kommentera inlägget här: