Carina

Österrike del 12 - Södra Tyskland

Kategori: Semester -09

Idag lämnade vi Österrike och Tyrolen. Det var lite trist för det var verkligen fint där.  Om jag ska emigrera nån gång tror jag det blir dit.

 
Fikarast i Tyskland

Omgivningen har varit minst sagt växlande. Det började med höga berg (som skymdes av molnen) Sen blev det kulligare för att sedan påminna mer om Skåne med stora ganska platta fält. Men lite längre norrut blev det lite mer kullar igen som är täckta med vinodlingar.

Vi stannade till i Wützburg och tankade och tog en pizza. Det var en stor stad med en STOR katedral som dongade i massa klockor.

 
STORT hus med STOR parkeringsplats framför
Stefan med sin pizza

Stefan tittar på ny bil men är inte nöjd med färgen

Kanske lite för dyr för oss också.

Nu är vi i Euerdorf. Vi har checkat in på hotellet och hunnit ta en promenad runt samhället. Det är litet ställe som kändes rätt deprimerande. Hotellet är inte heller särskilt glamoröst men sängarna verkar sköna och det känns rent men ändå lite sunkigt. Personalen påminde mer om tivoliarbetare än personal på ett gasthaus. Hoppas frukosten är skaplig bara så ska det nog vara OK. Det är ju rätt billigt och faktiskt det enda stället som vi övernattar på som har trådlöst, kostnadsfritt internet.

 
Men det fanns lite fint

och fina gamla broar



Sängen och rummet av väl inte av modernaste snittet

Nu ska jag ta en dusch och sen lägga mig. Stefan är sugen på att surfa runt lite på internet. Han är ju inte heller lika kvällstrött som jag är.

Kommentera inlägget här: