Carina

Störst av allt...

Kategori: Allmänt

...är kärleken!

"Ja till homovigsel i kyrkan. Homosexuella par ska kunna vigas i Svenska kyrkan. Det har kyrkomötet beslutat idag." 

Men oj vad många reaktioner det verkar orsaka. 223 kommentarer just nu på Expressen.se. Jag räknar mig som kristen och tillhör Svenska Kyrkan men kan inte påstå att jag kan Bibeln.Jag har inte orkat läsa alla dessa 223 kommentarer men har sett att några citerar delar ur Bibeln och vill därmed påskina att homosexualitet är syndigt mm. Jag har läst några av bibeltexterna men inte sett att de direkt säger att det just är homosexualitetn som är syndig. Och vad jag har förstått så kan man göra många olika tolkningar av det som står där.

För mig så är det kärleken som är det viktiga. Och kärleken ska segra! Jag tycker att det inte är könet som ska få påverka om man ska få älska varandra. Så till alla homosesuella som väntat på att få vigas i kyrkan säger jag GRATTIS!


Bella o Sara
Det finaste homopar som jag vet. Har ingen aning om dom vill gifta sig eller inte och om dom i så fall vill göra det i kyrkan, men är glad över att om dom skulle vilja det så är det fullt möjligt för dom.

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2009-10-22 | 21:55:29
    Bloggadress: http://primaballerinas.blogg.se/

    Kanonbra inlägg!! Självklart ska man få välja liksom alla andra. Jag är glad att höra att de tagit rätt beslut!! För övrigt: Vilken kanonbild! Visar en vacker sida av kärleken! :)

  • Håkan aka Imitdesajn Photography säger:
    2009-10-23 | 12:11:00
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Tänk om det blir bröllop, va sött :) Undrar om de har någon bröllopsfotograf i beredskap då? (a) Apropå mitt inlägg om de där med hudfärger så har jag blivit kontaktad av en färgad tjej och en med tjej med kinesisk bakgrund sen dess, kul :D

Kommentera inlägget här: