Carina

Trött i ryggen

Kategori: Motion

Tror min rygg fått lite för mycket stryk den sista veckan. Har nog inte lyssnat helt på den utan kämpat på med diverse träning.
Förra fredagen blev det Core, i tisdags den vanliga jympan, igår styrketräning i Broby och idag Core igen. Känns just nu som magen orkar mer än ryggen eller så är det tvärtom, magen orkar inte så mycket som jag tror och då tar ryggen stryk. men tycker samtidigt det är kul och skänt att träna så har svårt att låta bli. Hade jag bara tid så skulle jag vilja gå nåt mer pass.


Inget jag ätit men ser gott ut (bild från nätet)


Den här veckan har det varit GI-mat. Har hållt mig till matförslagen jag hittade i tidningen men inte lagat allt utan upprepat vissa saker. Första avvikelsen blev nu ikväll då jag gjorde en liten utsvävning. Måste säga att jag är överraskad.  Har ju hårt att om man äter med GI-tänk så minskar sötsuget eftersom man får en jämnare insulinnivå. Och den här veckan har jag faktiskt inte varit särskilt sötsugen. Tog en godisbit och en bit Toblerone nu ikäll och tyckte nästan det kändes slibbigt. Nu ska jag försöka hålla i alla fall lite GI-tänk under helgen och sen köra vidare på "riktigt" på måndag igen.

Kommentera inlägget här: