Carina

core

Kategori: Motion

Igår provade jag ett nytt jympapass. Ja helt nytt är det väl inte men nytt för mig. Det var Core. 



"Core

Funktionell träning med rygg, mage och bålstabilitet i fokus. Ett instruktivt pass där du tränar effektivt och säkert, men också utmanar dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Funktionellt helt enkelt." (från F&S hemsida).

Det var väldigt skönt, jobbigt och svettigt på ett speciellt sätt. Tiden är 15.00 på fredagseftermiddagen och det är ju ett skönt sätt att avsluta arbetsveckan på. Ska försöka komma iväg på det fler gånger, det beror på jobbet. Men just igår så tidigarela faktiskt min chef ett möte bara för att jag skulle kunna gå och jympp. Inte dåligt va! Dessutom bjöd han på lunch innan (eller det var väl företaget som bjöd på lunch) samtidigt som vi hade ett litet möte.

Den här veckan har jag ju försökt köra med scarsdalediet. En metod som jag tar till ibland när jag vill ha lite mer resultat. Det innebär att jag inte ätit särskilt mycket vilket fått till följd att jag varit frusen och haft lite lätt huvudvärk. Därtill så har jag klarat av 3 pass gym/jympa. Får medge att jag faktiskt bröt dieten torsdag kväll då vi var på kalas och igår blev det lite annan mat. Men resultatet har inte blivit det förväntade så jag tror att jag ger tusan i det. Ska försöka att inte äta allt för mycket skräp i helgen och så får det bli det vanliga tänket nästa vecka. - på vågen vore bra för att inte tappa lusten till ytterligare minus.

KOMMENTARER:

  • Sara - En dalkulla i Österrike säger:
    2009-09-26 | 20:47:50
    Bloggadress: http://candis.se

    SV: Hehe taack :D

  • sara säger:
    2009-09-30 | 16:33:34
    Bloggadress: http://mattz.blogg.se/

    hurtbulle!!

Kommentera inlägget här: