Carina

Innedag

Kategori: Allmänt

Idag har Molly fått hålla sig inne enligt kattdoktorns rekomendation. Det har medfört att även Siri har fått vara inne. Vi ville inet stänga in Molly ensam i ett rum för att kunna ha kattluckan öppen. Så Siri fick helt enkelt sympatisera med Molly. Och konstigt nog så har ingen av dom varit särskilt benägen att gå ut när vi väl kom hem.
Molly mår ganska bra men hon haltar fortfarande och när hon ska hoppa upp på en stol eller säng så märker man att hon har ont. Hon kan inte skjuta ifrån ordentligt och kommer inte upp riktigt som hon tänkt. Dom får nog vara inne i morgon också. Vill inte att hon ska vara ute bland alla skrymslen, vrån och träd när hon har så svårt att röra sig.

Vår älskade lilla "trollunge"

När jag vaknade imorse kändes det inte alls bra. Stora höstdeppen börjar göra sig påmind. Jag hade det jättejobbigt att ta mig ur sängen. Inte för att jag var så trött egentligen utan bara nere. När jag hade ätit frukost hade jag världens ångest men jag är glad att jag ändå kom iväg. Och väl på jobbet så har det varit jättebra. Det känns också som om min förkylning håller på att släppa. Hoppas verkligen att det är så för nu orkar jag inte må dåligt längre. Sover mer än någonsin men är ändå trött på kvällarna.

Och ikväll stoppade jag i mig alldeles för mycket mat.Fattar inte hur man kan vara så dum att man fortsätter äta fast man är mätt men det ju mig i ett nötskal. Blev så uppblåst och däst så jag blev helt trött och fick lite huvudvärk. Kan ju hoppas att jag lärt mig nåt men inom vissa områden verkar jag alldeles obildbar.

Imorgon är det fredag (igen) och vi ska hämta Bella o Sara i storstaden Flen. Bella ska hämta sitt nya körkort (det andra försvann när hon var på Grönan) och så ska vi handla mat. Sen hem och ta helg! Lite rött kanske?!

Kommentera inlägget här: