Carina

Inte bra

Kategori: Motion

Nu har jag varit lite småförkylt sen förra måndagen. Då hade jag packat väskan för jag skulle gå på step-up på lunchen men väl på jobbet kände jag att jag inte alls var bra i halsen så jag skippade det. Sen dess har jag varit halvkrasslig. Fick hoppa över jympan på tisdagen och jag som så gärna ville köra mitt nya program.

Skulle ha behövt vila lite men veckan gick åt att iordningsställa inför kräftskivan och i helgen kunde jag ju inte bara "sluta fungera". Tänk om jag blir sängliggande - då kanske jorden slutar snurra runt sin axel. För exakt så viktig är väl min existens.

Igår var jag verkligen hängig på jobbet. Om man nu ska vara sjuk så kan man väl bli så sjuk så man måste stanna hemma. Tror ju att jag skulle bli fortare frisk om jag bäddade ner mig i soffan en eller ett par dar men vem har tid till det?

Idag har det iaf känts lite bättre men det retar i halsen och jag vill gärna hosta men försöker att låta bli. Vill inte reta den mer än nödvändigt. Så det blev ingen jympa idag heller. Känner mig som en soffpotatis men orkar helt enkelt inte och dessutom har jag hört att man inte ska anstränga sig så mycket när det sitter i halsen. Och det skulle inte funka, jag skulle bara börja hosta.

Och hosta törs man ju knappt - S V I N I N F L U E N S A!!!  Hua! Men alltså, hur stor är risken att drabbas med svininfluensa jämfört med att få en vanlig, simpel förkylning?

Hoppas jag blir kvitt det här snart!
Kommentera inlägget här: