Carina

Österrike del 9 - Innsbruck

Kategori: Semester -09

Idag åkte vi tills Innsbruck. Jag säger bara det, utan Onkel Tom (GPS:en) och ACC så vore det inte alls lika enkelt att vara på semester.

 
Alper omger staden åt alla håll

Det gick galant att ta sig till Innsbruck och en (betalningsfri) parkering. Sen gissade vi oss mer eller mindre fram och hamnade i centrum och ”Gamla stan”. Det påminde verkligen om gamla stan i Stockholm med gamla smala gator o gränder med en massa souvenirbutiker. Lite fler uteserveringar bara (mer som Avenyn i Göteborg).


Stefan provar en av alla dessa hattar. Rejäl fjäder!

Vi fikade kaffe och Sachertårta med grädde, handlade oss varsin T-shirt och ett par snapsglas. Stefan köpte en pin till sin hatt. På en typ loppis köpte vi ytterligare några snapsglas och 4 cognacsglas.


I skuggan under ett parasoll.


Huset såg verkligen ut som en gräddbakelse


Här växer dom som svampar ur jorden


Hoppbacken! Inger hopp.

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2009-09-03 | 18:49:41
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Jamen precis. Min Zamme ligger nästan alltid hos mig i sängen, han lyssnar bara på mig när man säger åt honom =// han är ju verkligen min bebis.



    Hmm inga mygg i Österrike? Här har vi massor :P och fullt av getingar, de är överallt haha.

  • Håkan - Imitjdesajn Photography säger:
    2009-09-04 | 09:44:00
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Haha, det roliga var att jag såg den där skylten först när jag kom hem och såg bilden! Ingen förlust iofs för kaffet i gallerian smakar .. inte gott! Joddelijaddohå! =)

  • Sara säger:
    2009-09-04 | 23:02:09
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Tack så mycket :) dock så kommer den bli ändrad snart hehe.

    Bara du säger till om du vill beställa en :)

    Ha en fin kväll. Kram

Kommentera inlägget här: