Carina

Sovmorgon!?

Kategori: Allmänt

I mrse vaknade jag och tittade på klockan. Shit 5.56 - jag har glömt att ställa alarmet. Och inte har jag hört Stefans klocka heller.

Sen börjar jag tänka efter vad det är för dag. Är helt övertygad om att det är tisdag - eller kanske måndag. Finns det några barn i huset? Kanske.Då är det väl måndag. Sen kommer jag på att det är lördag och inget händer förrän på eftermiddan. Jag kan sova iaf 2-3 timmar till.

Men NEJ, det går inte. Jag försöker med ljudbok, då brukar jag ju garanterat somna men INTGE idag. Lika bra att gå upp. Det är rätt tyst och lugnt hemma den här tiden en lördagmorgon trots att det är 4 tjejer hemma. Men Siri gör mig sällskap.


Fina Siri

Jag passar på att ha färg i mitt nyklippta hår. På män talar man om de grå tinningarnas charm men på oss kvinnor i medelåldern är väl gråsugga ett mer vanligt ord. Men nu ska det iaf bli sammetsbrunt. När jag sköljt ur färgen så blir det nog att baka kolakakor.

Ha en alldeles underbar lördag!

Kommentera inlägget här: