Carina

Äntligen en uppdatering

Kategori: Vardag

Idag tog jag min gamla vanliga runda på lunchen. Det var länge sedan jag gick hela varvet. Har genat över på diverse olika ställen sista tiden.
Jag slogs av att nu är våren verkligen på väg. Tror det hänt mycket bara de sista 2 dagarna när det varit lite varmare. Vissa häckar skiftader ejält i grönt. Stora knopparpå träd och buskar och vårblommorna blommar för fullt.
I ån var det fullt påsläpp och vattnet verkligen forsade fram vid dammluckorna. Det svämmade till och med över lite nedanför så att det var vatten upp på gångbanan. Magnolian hade rätt stora knoppar och jag väntar på att de ska slå ut lite längre fram.


Vad glad man blir av lite sol och värme!!!

Nästa gång ska jag försöka komm ihåg kameran så ska jag följa vårens utveckling runt ån.



Annars är det mest jobb, jobb och jobb. Har blivit 3 rejält långa dagar nu den här veckan. Så är det när vissa saker måste vara klara till en viss dag. Och så är jag ju alltid samma tidsoptimist. Att jag aldrig lär mig. Men imorgon är det jag som tar sovmorgon. Och inte tänker jag bli så sen heller för jag ska handla efter jobbet.
Och på fredag ska jag nog försöka sluta tidigt.


Igår hade vi jympaavslutning. Jag har ju skolkat sista veckorna mennu var jag med. Malin och Sara hade fixat med lite lekar och vi deltog med stor glädje och lust. Tack till er!
Sen blev det fruktstund och avtackning av ledarna. Jag fick en fin orkide och blev så glad. Tack snälla ni!
Men jag ställer upp som ledare för att jag tycker det är kul och så blir jag tvungen att gå om jag inte har giltigt förfall.

Nu ska jag ta och röja undan det värsta här hemma för imorgon kommer Anticimex på inspektion.
Hemmet och dess skötsel har inte varit särskilt högt prioriterat sista veckorna och saker har samlats på hög. Dessutom har det kommit hem några kollin till eftersom Bella är tillbaka hemma. Eller delvis hemma för hon bor på skolans internat också.

Bäst att sätta fart så jag kan sätta mig och somna en stund i sofan innan det är dags för sängen.


Kommentera inlägget här: