Carina

Hälsoval

Kategori: Vardag



Sedan nyår är det fritt att välja vilken vårdcentral man vill i länet. Det kommer hem papper redan i höstas och jag har länge tänkt byta eftersom jag står listad i Flen och hur ofta är jag åt det hållet? Men har det blivit av? Nejdå!

Men nu när jag börjar bli fundersam över min fot så fick jag arslet ur vagnen och skickade in pappret igår. Så nu ska jag vara listad på Ekensberg i Nyköping. Mycket bättre eftersom jag ju är i Nyköping om dagarna.

Och vad beträffar foten så känns den inte bra. Jag svullnar väldigt mycket upp på benet och egentligen är det det som stör och oroar mig mest. För 5 år sen så fick jag en ventrombos i vaden och nu är jag lite orolig att det ska bli nåt sånt igen. Har haft foten lindad ganska löst men vartefter benet svullnar under dagen så blir det hårdare och hårdare och stasar runt benet. Idag åkte en gammal stödstrumpa på och det känns rätt bra. Ska avvakta under helgen och om det inte känns bra på måndag så kommer jag att ringa vårdcentralen.

Kommentera inlägget här: