Carina

Säng, säng, säng

Kategori: Inne

Här hemma pågår en sängrockard. Bellas säng kom hem i helgen och den ska stå i hennes gamla rum. (Ja det är så att hon flyttat hem sitt möblemang igen). Och sängen som står där nu, ska flyttas tillbaka in i lilla rummet som Erika hade innan hon flyttade.Och där har underdelen till bäddsoffan stått. Men den har nu (åter igen) hamnat under Lisas säng. Så när allt är klart så blir det precis som det var tidigare.

Nu ska jag skruva fast benen på Bellas säng + att jag ska ordna med en förstärkning mellan benen eftersom de vill vika sig. Började med det igår men så var jag tvungen att ladda skruvdragaren. Var många långa skruvar att dra med mejsel.

.
Bellas säng just nu

Den bilden fick mig att tänka på en historia jag hörde för många år sen.

Lisa kommer inrusande i köket
.-Mamma, mamma! Vad heter det när man ligger på varandra. 
Mamman svarar lite försiktigt:
-Menar du samlag?
Lisa är inte riktigt nöjd med svaret men går ut igen. Efter en stund är hon tillbaka i köket.
-Mamma! Nu kom jag på vad det heter. Våningssäng!

Kommentera inlägget här: